7 Ekim 2013 Pazartesi

Ege Mezelerinin Sırrı

Meze tabakları herkesin ilgisini çekmez. Fakat Egeli olanlar meze tabaklarına bayılırlar. Ben de mezelere bayılıyorum. Geçenlerde en sevdiğim arkadaşlarımı eve davet edip güzel mezeler yaptım ve birlikte afiyetle yedik. Bu mezelerin yapımı son derece kolay fakat biraz zaman alıyor.



Süzme yoğurt, dere otu ve nanenin eşsiz birleşimiyle çok leziz bir meze yaptım. Bu mezeyi cam tabağa koydum ve masaya yerleştirdim. Zeytinyağlı barbunya yapıp üzerine de hoş görünsün diye 2 yaprak maydanoz koydum. Kırmızı kapya biberinden yapılmış biberiyeyi zeytinyağı ile marine edip onu da masaya koydum.

Masam gittikçe kalabalıklaşıyordu. Misafirlerim de gelmek üzereydi. En özel peynirlerden oluşan güzel bir peynir tabağı yapıp onu da cam tabağa koydum. Bir de yeşil zeytinleri zeytinyağı, pul biber ve limonla sosladım.

Zaman gittikçe yaklaştı ve artık sıra güzel bir şişe şarap açmaya geldi. Peynir tabağı şarapsız olmazdı. En güzel kalecik karası şarabımı da açıp, kadehlerle birlikte masaya doğru gittim. Masayı şöyle bir gözden geçirip her şeyi yerli yerine dizmiştim ki, misafirler de geldi. Bize afiyetler oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder